Academia de Studii Economice a Moldovei
Catedra "Turism şi Servicii Hoteliere"

Date de contact

 
MD-2005, Chișinău, R. Moldova
str.Banulescu-Bodoni 59,
bloc A, etaj 2, sala 213
 
T: (022) 402-952
Specialitatea Servicii Hoteliere, Turism şi Agrement
Tematica tezelor de licenţă - specialitatea Servicii Hoteliere, Turism şi Agrement pentru anul de studii 2019-2020
  1. Promovarea destinaţiilor turistice (în ţară, în regiune etc.)
  2. Perspective ale dezvoltării turismului balnear pe piaţa europeană (studiu comparat pe ţări).
  3. Strategii de dezvoltare durabilă a turismului (experienţă internaţională).
  4. Amenajarea turistică durabilă a zonei…….. (studiu comparat pe ţări).
  5. Cercetarea şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor în cadrul unui hotel ( studiu comparat).
  6. Căi de creştere a eficienţei activităţii de prestare a serviciilor turistice (studiu comparat).
  7. Etica şi dezvoltarea durabilă a turismului ( studiu pe ţări).
  8. Model de dezvoltare/amenajare/promovare a unei staţiuni turistice (exemple pe ţări).
  9. Studiu privind comportamentul consumatorului de servicii turistice (studiu comparat pe ţări).
  10. Politici şi sisteme de distribuţie în turism ( studiu comparat pe ţări, tur-operatori).
  11. Contribuţia turismului la creşterea calităţii vieţii (studiu comparat pe ţări).
  12. Dezvoltarea şi promovarea turismului: de afaceri, religios şi de pelerinaj, cultural – circuite tematice, sportiv, de sănătate, de croazieră, de tineret.
  13. Dezvoltarea şi promovarea turismului de tineret (studiu comparat pe ţări).
  14. Studiu comparativ asupra ofertei turistice ( pe turistice sau pe ţări).
  15. Modele de organizare a turismului în diverse ţări – analiza comparativă.
  16. Turismul şi dezvoltarea durabilă ( studiu comparat pe ţări).
  17. Negocierea şi contractarea în turismul internaţional.
  18. Impactul turismului asupra culturii şi comunităţii locale ( studiu comparat).
  19. Mixul de marketing al întreprinderii de turism (studiu comparat).
  20. Resurse şi destinaţii turistice exotice (studiu de caz la alegere).
  21. Evaluarea  imaginii de marcă în turism ( mărcile marilor lanţuri hoteliere, tur - operatori, transportatori aerieni, restaurante) – studiu de caz la alegere.
  22. Mixul de marketing în cadrul unităţii de cazare (studiu comparat)promovarea turistică a zonei (brandului).
  23. Promovarea turistică a zonei ( brandului ).
  24. Valorificarea experienţei internaţionale în domeniul turismului vinicol (pe ţări, studiu comparat).
  25. Rolul centrului de pelerinaj (denumirea) în promovarea turismului cultural.
  26. Gestiunea activităţii de marketing în cadrul întreprinderii de restauraţie….. (pe exemplu unui restaurant sau studiu comparat).
  27. Festivalul vinului în promovarea şi dezvoltarea turismului receptor în (denumirea ţării).
  28. Stiluri arhitecturale şi principii moderne de amenajare a unităţii de alimentaţie publică (studiu comparat).
  29. Protecţia turistului în calitate de consumator (studiu comparat pe ţări).
  30. Evaluarea formelor noi de comercializare a produselor turistice (studiu de caz).
  31. Programul de organizare şi comercializare a unui produs turistic cu tema (denumirea).
  32. Promovarea produselor turismului rural şi agroturismului (într-o ţară).
  33. Diversificarea produselor turistice oferite de o agenţie de turism (studiu de caz).
  34. Rolul muzeului ……… în atingerea fluxurilor turistice mondiale.
  35. Valorificarea resurselor muzeale ale …(denumirea ţării).
  36. Criteriile şi tendinţele dezvoltării turismului rural ( pe exemplu: unei ţări, regiuni, locaţii).
  37. Valorificarea resurselor turistice speologice din parcul naţional……(exemple pe ţări).
  38. Valorificarea resurselor turistice ecologice din parcul naţional……(exemple pe ţări).
  39. Utilizarea marketingului în firmele turistice ( studiu comparat).
  40. Rolul prestaţiilor de servicii în restaurantele complexelor hoteliere (exemplu pe hoteluri).
  41. Perspectivele de dezvoltare a turismului ecologic ( exemple pe ţări, regiuni).
  42. Evaluarea activităţii tur-operatorului (denumirea) în cadrul promovării produselor turistice pe piaţa turistică.
  43. Evaluarea activităţii lanţului hotelier (denumirea) în cadrul industriei hoteliere mondiale.
  44. Evaluarea turismului de afaceri în (exemple pe ţări, regiuni).
  45. Evaluarea turismului balnear (exemple pe ţări, regiuni).
  46. Posibilităţi de valorificare a turismului ecologic în  regiunea (……) din (denumirea ţării).
  47. Posibilităţi de valorificare turistică a localităţii rurale ( ……) şi a împrejurimilor sale.
  48. Perspective de dezvoltare a turismului rural ( exemple pe ţări, regiuni).
  49. Segmentarea pieţii serviciilor hoteliere ( studiu comparat).
  50. Activitatea organizatorică a agenţiei de turism. ( în baza agenţiei de turism).
  51. Tendinţe de dezvoltare a turismului de croazieră.
  52. Protecţia drepturilor consumatorilor în turism. Experienţa internaţională.
  53. Concurenţa pe piaţa turistică de … ( pe exemplu unui produs turistic: de litoral, balnear, montan etc.)
  54. Principii şi metode utilizate pentru evaluarea unei întreprinderi turistice (studiu comparat).
  55. Politici şi tehnici de comercializare a produselor turistice practicate de tur-operatori (studiu comparat).
  56. Comercializarea produsului turistic – rezervaţiile naturale ( experienţa internaţională).
  57. Tendinţe în structura cererii şi ofertei turismului de litoral pe piaţa (denumirea ţării), (regiuni).
  58. Evaluarea activităţii agenţiei de turism internaţional (în baza…).
  59. Managementul activităţii de turism în staţiunea turistică de odihnă şi recreere.
  60. Posibilităţi de dezvoltare a turismului internaţional în (denumirea ţării).
  61. Studiu de valorificare turistică a zonei turistice (denumirea) ……..din (denumirea ţării).
  62. Posibilităţi de dezvoltare şi promovare a turismului balnear în (denumirea ţării), (regiunii).
  63. Evaluarea turistică a schiturilor şi mănăstirilor rupestre din……. (studiu individual).
  64. Complexe monastice din diferite ţări …… (studiu comparat).
  65. Formule moderne de amenajare interioară a unităţilor hoteliere (studiu comparat din experienţa internaţională).
  66. Strategii comparate de promovare a vânzărilor în cadrul lanţurior  hoteliere internaţionale ( în baza…).
  67. Analiza potenţialului de cazare în (denumirea ţării, regiune, oraş).
  68. Potenţialul de divertisment al localităţii (oraşului, zonei).
  69. Evaluarea activităţii staţiunii balneare internaţionale (denumirea).
  70. Turismul transfrontalier ca mecanism al dezvoltării turistice.
  71. Activitatea de management a restaurantului (denumirea restaurantului).
  72. Activitatea de management a hotelului ( denumirea hotelului).
  73. Activitatea de management a agenţiei de turism ( pe exemplu unei agenţii).
  74. Rolul târgurilor şi expoziţiilor în promovarea ofertelor turistice internaţionale. Experienţa internaţională.
  75. Rolul publicităţii şi reclamei în promovarea turismului. Experienţa internaţională.
  76. Tendinţele dezvoltării turismului de litoral ( exemple pe ţări, regiuni).
  77. Rolul transportului aerian în dezvoltarea turismului ( studiu pe ţări, companii aerian în dezvoltarea turismului ( studiu pe ţări, companii aeriene, zone turistice mondiale).
  78. Tendinţele dezvoltării turismului urban (experienţa internaţională). (studiu comparat).
  79. Tendinţele dezvoltării turismului de afaceri ( experienţa internaţională).
  80. Tendinţele dezvoltării turismului montan ( experienţă internaţională).
  81. Tendinţele dezvoltării turismului cultural (experienţa pe ţări, zone turistice, regiuni).

GHID privind elaborarea şi susţinerea tezei de licenţă
Cerere privind aprobarea temei tezei de licență

Tematica pentru proiecte de specialitate pentru specialitatea Servicii hoteliere,turism şi agrement - 2019
  1. Valorificarea în turism a complexului monastic Căpriana
  2. Elaborarea de itinerare turistice tematice pentru mun.Chişinău
  3. Elaborarea de itinerare turistice tematice pentru mun.Bălţi
  4. Elaborarea de itinerare turistice tematice pentru regiunea……….
  5. Valorificarea în turismul urban al municipiului Chişinău
  6. Elaborarea itinerariului turistic în localitatea………..
  7. Valorificarea în turism a obiectivului istoric Cetatea Sorocii
  8. Analiza resurselor balneo - turistice într-o staţiune balneară
  9. Evaluarea resurselor turistice într-o localitate……
  10. Valorificarea în turism  a mănăstirii Rudi
  11. Valorificarea resurselor turistice naturale ale rezervaţiei ştiinţifice naturale ,,Codrii”
  12. Analiza resurselor hidrografice ale Republicii Moldova şi includerea lor în turism
  13. Evaluarea activităţii de management a companiei turoperatoare (denumirea companiei)
  14. Produsele turistice- element de bază al activităţii agenţiei de turism (denumirea agenţiei)
  15. Evaluarea potenţialului turistic al localităţii (de specificat localitatea)
  16.  Studiu privind oferta serviciilor de transport aerian din Republica Moldova
  17. Studiu privind oferta serviciilor de alimentaţie în hotelul……..
  18. Tendinţe în structura cererii şi ofertei  turismului de litoral pe piaţa Republicii Moldova
  19. Politici şi tehnici de comercializare a produselor turistice practicate de turoperatori
  20. Tipologia şi analiza contractelor din sfera comercializării produselor turistice
  21. Valorificarea resurselor turistice naturale ale rezervaţiei ştiinţifice naturale ,, Pădurea Domnească”
  22. Aprovizionarea  şi organizarea  activităţilor de producere în restaurantul……….
  23. Analiza potenţialului cultural-istoric al muzeelor din mun. Chişinău
  24. Evaluarea activităţii agenţiei de turism (de indicat agenţia)
  25. Valorificarea în turism a resurselor naturale şi religioase ale regiunii Saharna
  26. Importanţa tîrgurilor şi expoziţiilor pentru turismul din Republica Moldova
  27. Analiza potenţialului de divertisment al localităţii……
  28.  Activitatea de deservire a clienţilor în restaurantul……….
  29. Strategii de promovare a vânzărilor ale lanţurilor de restaurante (denumirea)
  30. Valorificarea în turism a resurselor naturale şi religioase ale regiunii Ţîpova
  31. Analiza potenţialului speologic al peşterii Emil Racoviţă şi posibilităţi de includere a acesteia în turism
  32. Analiza  activităţii de management a agenţiei de turism (pe exemplu unei agenţii)
  33. Evaluarea unui restaurant de 2,3,4,5 stele (denumirea restaurantului, localitatea)
  34. Evaluarea amenajării interioare a restaurantului (denumirea restaurantului)
  35. Tendinţe în cererea şi oferta de produse balneare pentru consumatorii din Republica Moldova
  36. Analiza serviciilor de  agrement a municipiului Chişinău
  37. Analiza activităţii turistice din Republica Moldova
  38. Analiza produselor turistice de tip circuit pentru Republica Moldova
  39. Analiza formelor de turism practicate în Republica Moldova
  40. Întreprinderile vinicole ale ,,Traseului Vinului’’ Republicii Moldova
  41. Analiza ofertei pentru turismul de aventură din Republica Moldova
  42. Organizarea banchetelor în restaurantul………..
Specialitatea Merceologie și comerț
Tematica tezelor de licenţă pentru studenţii anului IV, f/r,  specialitatea “Merceologie şi Comerţ”
  1. Caracteristica merceologică, calitatea şi comercializarea articolelor de tricotaj pentru bărbați pe  piaţa de consum a mun. Chişinău.
  2. Analiza sortimentului, calității și organizarea comerțului cu lapte concentrat comercializat pe piața de consum a mun. Chişinău.
  3. Caracteristica merceologică şi organizarea comerțului cu pește zvântat  pe piața de consum a mun. Chișinău
  4. Caracteristica merceologică,calitatea jucăriilor  comercializate pe piața de consum a mun. Chișinău
  5. Caracteristica merceologică a sortimentului și calității sistemelor acustice comercializate pe piața de consum
  6. Analiza gamei sortimentale și estimarea calității încălțămintei de vară pentru copii comercializată pe piața de consum
  7. Sortimentul, calitatea şi organizarea comerţului cu mărfuri de galanterie textilă pe piaţa de consum
  8. Analiza sortimentului și aprecierea calității articolelor din sticlă şi comercializarea lor pe piaţa de consum.
  9. Analiza sortimentului, estimarea calității şi organizarea comerţului cu produse de covrigărie pe piaţa de consum
  10. Analiza sortimentului, estimarea calității şi organizarea comerţului cu costume pentru bărbați pe piața de consum.
  11. Studierea gamei sortimentale și estimarea calității materialelor pentru finisarea interioară comercializate pe piața de consum.
  12. Caracteristica merceologică și organizarea comerțului cu struguri de masă pe piața de consum a mun. Chișinău
  13. Caracteristica merceologică și organizarea comerțului cu legume de tip ceapă comercializate pe piața de consum a mun. Chișinău
  14. Caracteristica merceologică și sortimentul  legumelor marinate, comercializate pe piața de consum a mun. Chișinău
  15. Caracteristica comparativă merceologică și organizarea comerțului cărnii de pasăre pe piața de consum a mun. Chişinău.
  16. Caracteristica merceologică a sortimentului și calității aparatelor  pentru igienă, cosmetică și terapie comercializate pe piața de consum
  17. Analiza gamei sortimentale și estimarea calității mărfurilor electrocasnice comercializate pe piața de consum a mun. Chişinău
  18. Studiul merceologic comparativ al mărfurilor poligrafice pentru copii preșcolari și școlari, comercializate pe piața R. Moldova
Materiale utile

Ciclul I - Licență:

GHID privind elaborarea şi susţinerea tezei de licenţă
GHID privind elaborarea şi susţinerea proiectului economic
Programa practicii de producere merceologică specialitatea - Merceologie şi Comerţ
Programe analitice ale disciplinelor - specialitatea Merceologie şi Comerţ (frecvență la ZI)
Programe analitice ale disciplinelor - specialitatea Merceologie şi Comerţ (frecvență REDUSĂ)

Ciclul II - Masterat:

GHID privind elaborarea şi susţinerea tezei de master
Programa practicii la ciclul II, Masterat, specialitatea „Comerţ şi expertiza mărfurilor în activitatea vamală”

Specialitatea Tehnologia și Managementul Alimentației Publice
Tematica Tezelor de licență pentru studenţii anului IV, specialitatea “Tehnologia și managementul alimentației publice”
  1. Proiectarea restaurantului în stil modern „Matrioșca‟ cu 60 locuri în orașul Chișinău
  2. Cercetări privind particularitățile alimentaței generației ”Alfa” (şcolarilor)
  3. Proiectarea unui restaurant cu specific german cu 60 locuri
  4. Proiectarea unui restaurant cu specific american ”Little Texas” cu 60 locuri în orașul Chișinău
  5. Proiectarea unui restaurant cu specific francez cu 80 locuri în orașul Chișinău
  6. Proiectarea cafenelei „Familia” cu 80 locuri în oraşul Chişinău.
  7. Studii privind obținerea unor produse de panificație funcționale
  8. Proiectarea unei cafenele de tip patiserie-cofetărie cu 40 locuri
  9. Proiectarea unei cafenelei ”Foișor” cu 75 locuri
  10. Studiu privind influența calității untului asupra proprietăților cremelor de unt
  11. Proiectarea unui restaurant cu specific irlandez cu 70 locuri
  12. Proiectarea unei cafenele-cofetării de tip ,,Morphomacarons,, cu capacitatea de 45 locuri
  13. Proiectarea unei cafenele cu bucătărie europeană ”Morpho” cu 50 locuri
  14. Proiectarea cafenelei clasice cu 40 locuri
  15. Proiectarea unui restaurant dietetic cu 50 locuri în oraşul Chişinău.
  16. Proiectarea unui restaurant modern ”Armonia-lux” cu 80 locuri
  17. Proiectarea unui restaurant specific moldovenesc cu 50 locuri
  18. Cercetări privind obținerea tăițeilor din făinuri nepanificabile pentru persoane cu intoleranță la gluten
  19. Analiza alimentației elevilor din liceul teoretic ”Mircea Eliade” și căi de optimizare.
  20. Siguranța alimentară a unor sortimente de gustări comercializate în Unitățile de Alimentație Publică
  21. Proiectarea unei cafenele specializate pentru copii cu 60 locuri în oraşul Chişinău.
  22. Proiectarea unui restaurant cu specific italian cu 50 locuri
  23. Proiectarea unui restaurantului clasic „Odette‟ cu 75 locuri în oraşul Chişinău.
  24. Proiectarea unui restaurant cu specific pescăresc cu 100 locuri
  25. Alimentatia pacienților din spitalul ”Sfântul Arhanghel Mihail și Gavriil” și soluții de optimizare
  26. Conceperea unui meniu săptîmânal echilibrat din punct de vedere nutritiv pentru generația ”Y” (studenți)
  27. Proiectarea unei cafenele cu 80 locuri în oraşul Chişinău.
  28. Proiectareaa cafenelei de tip clasic cu 100 locuri în orașul Chișinău
Materiale utile

Ciclul I - Licență:

GHID privind elaborarea şi susţinerea tezei de licenţă
GHID privind elaborarea şi susţinerea proiectului economic
Programe analitice ale disciplinelor - specialitatea Tehnologia produselor alimentare (frecvență la ZI)

Ciclul II - Masterat:

GHID privind elaborarea şi susţinerea tezei de master