Dacă studii economice - atunci la ASEM
VINO la ASEM, FII STUDENTUL NOSTRU!

Cetățenii străini care doresc să candideze la Academia de Studii Economice din Moldova trebuie să depună la Biroul de Relații Internaționale al ASEM în format electronic,

Următorul set de documente:
  1. Formularul de înscriere pentru admitere la ASEM completat;
  2. Copie certificată a pașaportului național, cu o perioadă de valabilitate de cel puțin un an și jumătate (1 an și 6 luni);
  3. Copie certificată a Diplomei celui mai recent program absolvit care oferă dreptul de a fi admis la următorul nivel de studiu și Foaie Matricolă; Diploma trebuie să aibă un Apostil;
  4. Certificatul eliberat de Ministerul Educației al țării care a eliberat documentul de învățământ trebuie să includă:
    • confirmarea autenticității diplomelor;
    • perioada de studiu care a precedat eliberarea diplomei;
    • valoarea academică și profesională a diplomei;
    • descrierea sistemului de marcare;
  5. Pentru a fi admis la Studii de Doctorat este de asemenea necesar să depună diploma de licență și diploma de master și Foaie Matricolă pentru ambele programe și Curriculum Vitae.
  6. Certificat bancar care indică disponibilitatea sumei necesare pentru durata studiilor (certificatul trebuie să conțină suma pentru taxele de școlarizare, documentele de ședere, asigurarea de sănătate, cazare și subzistență). Suma din Certificatul Bancar nu trebuie să fie mai mică de 2700 Euro; Suma trebuie indicată în euro sau USD (valabilitatea certificatului - 10 zile);
  7. Certificat de poliție eliberat de statul de rezidență cu Apostilă (valabilitate 3 luni);
  8. Certificat medical și certificat de grup sanguin;
  9. Copia certificatului de naștere.
  10. Confirmarea plății taxei de înscriere - 100 Euro; (suma dedusă din taxa de școlarizare);
  11. Pentru candidații minori: Declarația notarului ambilor părinți privind permisiunea de a primi documentele de ședere pe teritoriul Republicii Moldova și copii ale pașapoartelor ambilor părinți sau copia certificatului de deces.

NOTĂ: Setul de documente menționat mai sus trebuie tradus în una din următoarele limbi: română, rusă, engleză sau franceză (traducere notarială).

Termen limită pentru depunerea documentelor:

Cursuri de pregătire preșcolare, începând cu 1 noiembrie - 1 septembrie;
Ciclul de Studii I și II (Licența & Masterat) - 1 august;
Studii postuniversitare (Doctorat) - 1 octombrie;

Procedura de admitere:
  • În urma prezentării setului de documente, Serviciul Relații Internaționale va obține de la Ministerul Educației al Republicii Moldova Scrisoarea de acceptare a studiilor pentru fiecare candidat individual;
  • Pe baza scrisorii de acceptare, Serviciul Relații Internaționale va depune documentele la Biroul de Migrație și Azil, pentru a obține invitația la studii;
  • După primirea invitației trimise de către Serviciul Relații Internaționale, candidatul va depune o cerere de viză într-una dintre misiunile diplomatice ale Republicii Moldova în străinătate.
  • După primirea vizei, candidatul trebuie să trimită un exemplar de viză și bilet dus-întors la Serviciul Relații Internaționale.
  • La sosirea în Republica Moldova candidatul trebuie să trimită toate documentele trimise anterior prin e-mail în original, cu toate legalizările necesare.
Procedura de legalizare a resedintei temporare a cetatenilor straini pe teritoriul Republicii Moldova
  1. Studenții străini trebuie să depună următorul set de documente la Biroul de Relații Internaționale al ASEM:
    • Formularul de cerere pentru legalizare (completat la Serviciul Relații Internaționale);
    • Pașaportul național și copia următoarelor copii:
      • pagina principală (cu date și fotografii personale);
      • pagina cu ștampilă de intrare (care să ateste data și ștampila trecerii frontierei) și viză de lungă ședere (pentru candidații care au viză)
    • Diploma de cel mai recent program absolvit care dă dreptul de a fi admis la următorul nivel de studiu și Foaie Matricula; Diploma trebuie să aibă un Apostil.
    • Contract de locațiune (contractul proprietarului de apartament redactat de notar sau ordinul de cazare în dormitorul ASEM);
    • Certificat de poliție din țara de origine cu Apostille (valabilitate 3 luni);
    • Certificat de grup sanguin;
    • Asigurare medicală internațională de 1 an;
    • Certificat bancar care precizează disponibilitatea sumei necesare pentru durata studiilor (certificatul trebuie să conțină suma pentru taxele de școlarizare, documentele de ședere, asigurarea medicală, cazarea și alte cheltuieli posibile din suma necesară pentru taxa de școlarizare, asigurarea de sănătate, cazare și subzistență ). Suma din Certificatul Bancar nu trebuie să fie mai mică de 2700 Euro; Suma trebuie indicată în euro sau USD (valabilitatea certificatului - 10 zile)
    • 6 fotografii dimensiune 3x4;
    NOTĂ: Setul de documente menționat mai sus trebuie tradus în una din următoarele limbi: română, rusă, engleză sau franceză (traducere notarială).

  2. Pentru obținerea dreptului de ședere temporară, candidatul trebuie să achite impozitul de stat la Banca de Economii din RM (pe baza buletinului de plată al Biroului de migrație și azil) de 180 lei și 159 lei (în caz de urgență) .
  3. După obținerea dreptului de ședere temporară, studentul poate solicita permisul de ședere temporară http://www.registru.md/ir_ic/ pe durata studiilor.
Cazarea oferită

La cerere, ASEM oferă cazare în căminele studenților. Plata lunară de cazare este cuprinsă între 10 și 20 Euro, în funcție de programul de studiu și de numărul de persoane din cameră. Există o cantină și o cafenea în campusul universitar unde studenții pot mânca la prețuri reduse.

Pentru informații suplimentare despre procesul de admitere, invitație, documentare și depunerea documentelor, plata taxelor de școlarizare etc. puteți să ne contactați la numărul următor: (+373) 22 402 843 sau prin e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

For full information regarding  the offered studies and admission process, please visit our international page: