Date de contact
str. Banulescu-Bodoni, 59,
bloc F, birou 306
Pe lîngă activitatea didactică, membrii departamentului sunt implicaţi activi în cercetări ştiinţifice, realizate atît prin proiecte individuale, cît şi proiecte de grup.
LISTA cercetătorilor ştiinţifici a Departamentului „Marketing şi Logistică”
Nr.d/o | Numele, prenumele | Anul naşterii | Specialitatea (denumirea şi cifrul) | Gradul şi titlul ştiinţific, anul conferirii | Bază/ cumul | Funcţia, telefon |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Savciuc Oxana | 1977 | 08.00.06 Marketing; logistică |
Doctor în ştiinţe economice - 2003, conferenţiar universitar - 2005 |
bază | Şef departament „Marketing şi Logistică” ASEM, Conferenţiar universitar 402732 |
2 | Belostecinic Grigore | 1960 | 08.00.06 Marketing; logistică |
Doctor habilitat în ştiinţe economice - 1999, profesor universitar-2000 |
bază | Rector, ASEM, profesor universitar, 224128 |
3 | Mitniţcaia Lidia | 1959 | 08.00.06 Marketing; logistică |
Doctor în ştiinţe economice-1995, conferenţiar universitar 1998 |
bază | Conferenţiar universitar, 402816 |
4 | Cristafovici Profira | 1959 | 08.00.06 Marketing; logistică |
Doctor în ştiinţe economice - 1999, conferenţiar universitar – 2001 |
bază | Conferenţiar universitar 402816 |
5 | Cartavîh Tatiana | 1950 | 08.00.25 Economia, organizarea şi conducerea în comerţ şi alimentaţie publică | Doctor în ştiinţe economice - 1985, conferenţiar universitar - 1989 |
bază | Conferenţiar universitar 402816 |
6 | Melnic Igor | 1974 | 08.00.06 Marketing; logistică |
Doctor în ştiinţe economice - 2001, conferenţiar universitar - 2010 |
bază | Conferenţiar universitar 402816 |
7 | Zgherea Georgeta | 1960 | 08.00.05. Economie şi management în ramură şi domeniu de activitate | Doctor în ştiinţe economice - 1991, conferenţiar universitar - 2001, |
bază | Conferenţiar universitar 402816 |
8 | Solomatin Ala | 1961 | 05.19.08 – Merceologia mărfurilor nealimentare | Doctor în ştiinţe economice - 1992, conferenţiar universitar - 1998 |
bază | Conferenţiar universitar 402816 |
9 | Paic Mihai | 1954 | - | Lector superior, 2005 | bază | Lector superior 402816 |
10 | Saharneanu Liliana | 1974 | - | Lector superior, 2005 | bază | Lector superior 402816 |
11 | Şişcan Ecaterina | 1973 | - | Magistru, 2002, Lector superior, 2005 | bază | Lector superior 402816 |
12 | Gaugaş Tatiana | 1979 | - | Magistru, 2003, Lector superior, 2003 | bază | Lector superior 402816 |
13 | Rotaru Olesea | 1983 | - | Magistru, 2006, Lector superior, 2013 | bază | Lector supeior 402816 |
14 | Kovaliova Elena | 1986 | - | Lector universitar, 2013 | bază | Lector universitar 402816 |
Actualmente la departamentul „Marketing şi Logistică” activează 15 cumularzi din care: 6 – conferenţiari universitari, doctori; 6 - lector superiori, 8 lectori şi asistenţi universitari.
Cercetările ştiinţifice în cadrul departamentului au fost dedicate în special studierii pieţei imobiliare din Republica Moldova, dat fiind faptul că anume piaţa imobiliară în ultimii ani a fost unul dintre principalele domenii generatoare de venituri, şi continuă să fie chiar şi în condiţiile crizei economico – financiară în care se află Republica Moldova la momentul actual. Această temade cercetare „Piaţa imobiliară: evoluţie şi tendinţe de dezvoltare în condiţiile Republicii Moldova” corespunde temei ample de investigaţii a departamentului „Dezvoltarea intensivă a marketingului în întreprinderile comerciale şi non - profit” valabilă pentru ultimii 5 ani.
Metodologia cercetării s-a bazat în special pe documentare, utilizând de altfel şi unele metode ale cercetării de birou – observarea (personală şi cu ajutorul mijloacelor tehnice) şi metoda anchetei.
Cele mai valoroase publicaţii din ultimii ani sunt prezentate în lista ce urmează:
- Petrovici S., Belostecinic Gr. Marketing, Chişinău, Universitas, 1998, 380p.
- Belostecinic Gr. Concurenţă Marketing Competitivitate. – Chişinău, ASEM. 1999, 287p. (monografie)
- Petrovici S., Golovco V. Problemar metodic, probleme, cazuri, teste aplicative, Chişinău, ASEM, 2001
- Belostecinic Gr., Buzichevici Caz. Parteneriatul în distribuţie, Chişinău, ASEM, 2002. (monografie)
- Caun V., Feuraş Eu. Doctrine economice, Chişinău, ASEM 2003.
- Savciuc O. Îndrumar metodic la cursul “Tehnici promoţionale” Chişinău:ASEM, 2006, 26p.
- Petrovici S., Muştuc S., Golovco V. Marketing, curs universitar, Chişinău, ASEM, 2008, 288p.
- Belostecinic Gr. Metode şi tehnici de scalare în cercetările de marketing, Chişinău, Editura ASEM, 2008, 88p.
- CHIRIAC, L.; CAUN, V.; Marketingul rural şi atractivitatea investiţională a localităţii. Chişinău, ASEM, 2013, 190 p., 7,0 c.a. ISBN 978-9975-75-653-2.
- BELOSTECINIC, Gr.; LARIUȘIN, I., CRUPNOV, R., Маркетинговые/ Бенчмаркинговые исследования конкуренции. Chişinău, ASEM, 2014, 285 p., ISBN 978-9975-75-677-8.
- CHISILI S., DADU V., RAPCEA V. Научная монография. Технологические расчеты создания виноградников, садов и ягодников в Республике Молдова. Кишинев 2014, 224 pag., contribuția personală: elaborarea devizelor de cheltuieli pentru plantarea livezilor de speciile măr, păr, gutui, prun, piersic, cais, cireș, vișin pag. 90-195 (6,5 c.a.); ISBN 978-9975-62268-4.
- РАЙЛЯН, Е., САВЧУК, О. Инновационная маркетинговая стратегия в деятельности научной библиотеки. Кишинэу: ASEM, 2015. 217 с. ISBN 978-9975-75-722-8 (Monografie)
- GROSU, Vladimir. Adoptarea deciziilor de marketing la penetrarea pieţelor noi. - Chişinău: ASEM, 2016. - 156 p. (Monografie)
- BELOSTECINIC, Grigore. Edificarea economiei cunoaşterii prin educaţie: monogr. colectivă/ Grigore Belostecinic, Eugenia Feuraş; Acad. de Studii Economice a Moldovei. - Chişinău: ASEM, 2016. - 277 p. :il. -Bibliogr.în subsol. -ISBN 978-9975-75-785-0.
În conţinutul lucrărilor publicate autorii tratează probleme importante în contextul dezvoltării social-economice a Republicii Moldova cum ar fi: branding-ul, concurenţă şi competitivitate în contextul integrării europene, imaginea produsului şi a întreprinderii, logistica ca factor de creştere a competitivităţii, integrarea europeană, calitatea învăţământului superior în contextul integrării europene, marketing teritorial, relaţii publice, târgurile şi expoziţiile ca tehnici promoţionale, franchising-ul pe piaţa serviciilor educaţionale, analiză strategică, marketingul în condiţiile crizei economice, marketing senzorial, etc.
Proiecte din cadrul Programului de stat
Acad.,prof.univ.,dr.hab. Gr.Belostecinic, Coordonator al Programului de Stat „Dezvoltarea competitivităţii şi creşterea economică durabilă în contextul economiei bazate pe cunoaştere, globalizării şi integrării regionale şi europene” (antrenați mai mulți membri ai departamentului)
Proiecte de inițiativă
Tema generală de investigare a departamentului „Politici și strategii de marketing actuale pe piața Republicii Moldova” (membrii departamentului).
Cu referinţă la rezultatele cercetărilor ştiinţifice ale studenţilor, putem remarca că acestea sunt fructuoase, anual fiind prezentate în cadrul Conferinţei Internaţionale a Tinerilor Cercetători din cadrul ASEM, dar şi în alte centre universitare. Activitatea ştiinţifică studenţească în cadrul departamentului Marketing şi Logistică este planificată şi realizată în cadrul Cercului Ştiinţific Studenţesc „Marketer” (condus de lector universitar Ecaterina Șișcan), care are şedinţe lunare şi în care sunt înscrişi preponderent studenţii specialităţii Marketing şi Logistică.
Anual în cadrul cercului se întrunesc în diverse activităţi circa 30 de studenţi, având drept scop major discutarea celor mai actuale probleme din domeniul marketingului contemporan, organizând mese rotunde, dezbateri, întâlniri cu reprezentanţii business-ului.