-
Publicat: 07 Decembrie 2014
Dintre toate sectoarele de activitate, marketing-ul este probabil unul dintre cele mai evidente în care poate fi aplicat SIG, deoarece marketing-ul ține de cerere (clienții) și de ofertă (puncte de vânzare cu amănuntul, centre comerciale). Atât cererea, cât și oferta pot fi ușor puse pe hartă, avînd o locație geografică. Prin urmare, acești factori sunt interesanți pentru a fi analizate cu ajutorul unui SIG.
GIS poate ajuta să răspundeți la o serie de întrebări de marketing, cum ar fi:
- Unde sunt amplasați clienții mei? Care sunt caracteristicile lor (segmentarea pieței, clasificarea zonelor rezidențiale)?
- Unde sunt amplasați concurenții mei?
- Care este cifra de afaceri potențială într-o regiune pentru produsul meu? La ce cota de piața mă pot aștepta?
- Unde ar trebui să localizez noua mea filială? Ar trebui să extind ramura existentă?
- Cum ar trebui să promoveze produsul meu? Unde și cum ar trebui să fac publicitate?
OBIECTIVELE PROGRAMULUI
- Cursul dat vă ajută să înţelegeţi ceea ce este un SIG, ceea ce poate face şi cum îl puteţi utiliza. Veţi studia conceptele fundamentale şi funcţiile de bază ale unui SIG, proprietăţile hărţilor SIG şi structura bazelor de date SIG.
- În cadrul cursului, ce va conţine părţi teoretice şi practice, veţi primi informaţie specifică despre SIG, ca o tehnologie informaţională modernă, şi metodele de utilizare SIG pentru soluţionarea diferitor sarcini din diferite domenii de activitate.
- În cadrul cursului, veţi obţine aptitudini de lucru cu ArcGIS pentru a vizualiza date spaţiale, crea hărţi, interoga baze de date SIG, analiza date folosind instrumente comode de analiză şi pentru a soluţiona probleme spaţiale folosind abordări sistematice.
TEMATICA
- Rolul SIG; Concepţiile de bază SIG; Aplicaţii SIG pentru diferite domenii din economie;
- Navigarea pe hărţile SIG; Analiza datelor spaţiale, straturilor, frame-urilor de date; Lucrul cu scara hărţii; Relaţiile dintre obiectele de pe hartă şi informaţia atributivă din bazele de date;
- Gestiona bazele de date SIG; tabelele atributive, crea semne convenţionale şi denumirea acestora în dependenţă de caracteristicile acestora;
- Crearea machetelor de hartă; Lucrul cu instrumentele hărţii în regim de date şi machetă; Utilizarea şabloanelor de hartă; Manipularea cu elementele hărţii; imprimarea hărţilor;
- Lucra cu sistemele de coordonate şi proiecţiile cartografice; Identificarea obiectelor pe hartă; Stabilirea distanţelor şi suprafeţelor;
- Analiza şi edita date raster şi vector; Clasifica semnele convenţionale; Lucrul cu geobazele de date;
- Capta şi integra datele spaţiale pentru lucru în SIG: Formatele datelor; metodele de creare şi automatizare a datelor spaţiale; Utilizarea ArcCatalog pentru analiza primară a datelor şi metadatelor;
- Crea interogări către baza de date; Interogări atributive şi spaţiale;
REZULTATE URMĂRITE.
După finisarea programului Veți putea:
- Înţelege cum dvs. şi organizaţia dvs. poate beneficia în urma implementării SIG;
- Crea hărţi şi să lucraţi încrezut cu elementele şi setările acestora;
- Înţelege formatele de date şi cum să le organizaţi eficient într-o bază de date SIG.
- Cerceta şi interoga datele, analizînd relaţiile spaţiale dintre ele, cu scopul de a soluţiona probleme cu ajutorul SIG;
Durata cursului - 20 ore.
Costul integral al cursului este de 3400 lei, iar pentru studenţii ASEM este de 1700 lei.
După susţinerea testului final cursanţii primesc un Certificat de absolvire.
Persoanele interesate sa participe la formare sunt invitate sa ne contacteze in vederea inregistrarii lor, la adresa: mun. Chisinau, str. Banulescu Bodoni 59, ASEM, bl. B, of. 106, sau la tel. 022 24 52 11, 022 40 29 41. Adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Calendar evenimente
L | M | M | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 |