- Pretendent:
- ROTARU Olesea
- Conducător științific:
- SAVCIUC Oxana, dr., conf. univ.
- Tema tezei
- Piața imobiliară: evoluții și tendințe de dezvoltare în condițiile Republicii Moldova
- Consiliul ştiinţific specializat:
- D 521.04-24-67
- Specialitatea:
- 521.04 Marketing și logistică
- Data și ora susținerii:
- 16 octombrie 2024, ora 14.00
- Localul:
- MD-2005, mun. Chișinău, str. Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni 61, bloc A, etajul 3, Sala Senatului.
Principalele rezultate obținute:
- Fundamentarea științifică a bazei conceptuale privind piața imobiliară;
- Analiza de marketing a pieței imobiliare și identificarea tendințelor de dezvoltare ale acesteia;
- Analiza pieței imobiliare din perspectiva crizelor economice și pandemice în Republica Moldova;
- Relevarea principalilor factori de influență în achiziționarea spațiului locativ de către cumpărătorii autohtoni;
- Segmentarea pieței imobiliare din Republica Moldova;
- Configurarea mixului de marketing imobiliar;
- Identificarea alternativelor strategice de stimulare a pieței imobiliare din Republica Moldova;
- Elaborarea modelului vizionar de dezvoltare al pieței imobiliare din Republica Moldova în raport cu evoluțiile posibile ale conflictului militar din regiune.
Consiliul științific al tezei de doctorat:
Componența Consiliului Științific Specializat:
- BELOSTECINIC Grigore, doctor habilitat în științe economice, profesor universitar, academician al AȘM, preşedinte
- MELNIC Igor, doctor în științe economice, conferențiar universitar, secretar ştiinţific
- STRATAN Alexandru, doctor habilitat în științe economice, profesor universitar, membru corespondent al AȘM, membru
- BUZU Olga, doctor habilitat în științe economice, conferențiar universitar, membru
- GANGAN Svetlana, doctor în științe economice, conferențiar universitar, membru
Referenți oficiali:
- ALBU Svetlana, doctor habilitat în științe economice, conferențiar universitar
- TABARCEA Ala, doctor în științe economice, conferențiar universitar
Publicațiile la tema tezei:
- ROTARU, Olesea. Ipoteca - soluție pentru cumpărătorii de imobile. În: „Akademos. Revistă de Știință, Inovare, Cultură și Artă”, Nr.3(70), 2023, pp.119-126, ISSN 1857-0461, E-ISSN 2587 – 3687, 0,7 c.a., Categoria B. Disponibil: http://akademos.asm.md/files/119-126.pdf. Indexare în baza de date: DOAJ, ROAD, INDEX COPERNICUS.
- ROTARU, Olesea. Conceptul contemporan al „marketingului pieţei imobiliare. În: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), nr. 7(97), Chișinău, 2016, pp.135-142, ISSN 1857-2073, ISSN online 2345-1033, 0,3 c.a., Categoria B.
- ROTARU, Olesea, CHIRIAC, Lilia. Conţinutul şi importanţa studierii micromediului de marketing al întreprinderii pe piaţa imobilului locativ. În: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), nr. 7(77), Chişinău, 2014, pp. 156-165, ISSN 1857-2073, 0,9 c.a., Categoria B.
- ROTARU, Olesea, CHIRIAC, Lilia. Metode de analiză a mediului de marketing al întreprinderii din sfera construcţiilor de imobil locativ. În: Analele Științifice, Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene "Constantin Stere", Ediția a II-a, volumul 2, Chişinău, 2014, pp. 64-72, 0,7 c.a., ISSN 1857 – 4858, ISBN 978-9975-4449-3-4, Categoria C.
- ROTARU, Olesea. Comportamentul consumatorului şi etapele procesului decizional de cumpărare pe piaţa imobilului cu destinaţie locativă. În: Analele Științifice, Universitatea de Studii Politice și Economice Europene” Constantin Stere”, Ediția a II-a, volumul 2, Chişinău, 2014, pp. 89-96, 0,7 c.a., ISSN 1857 – 4858, ISBN 978-9975-4449-3-4, Categoria C.
- ROTARU, Olesea. Metode și tehnici de convingere utilizate de companiile constructoare de imobil locativ în scopul stimulării spre acțiune a potențialilor cumpărători. În: Conferință Științifică Internațională "Competitivitate și Inovare în Economia Cunoașterii", Ediția a XXII-a, 25-26 septembrie 2020, Chișinău, ASEM, 2020, pp.182-189, 0,5 c.a., e-ISBN 978-9975-75-985-4.
- ROTARU, Olesea. Piaţa imobiliară - fundament pentru implementarea deciziilor de marketing. În: Conferința Științifică Internațională "25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic" din 23-24 septembrie 2016, consacrată celei de - a XXV-a aniversări a ASEM, volumul II, Chișinău, ASEM, 2016, pp.252-258, 0,5 c.a., ISBN 978-9975-75-835-2.
- ROTARU, Olesea, CHIRIAC, Lilia. Utilizarea metodei „Mystery Shopping” pentru studierea satisfacţiei cumpărătorilor în cadrul pieţei imobilului cu destinaţie locativă. În: 60 de ani de învăţământ economic superior în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic: conferinţa ştiinţifică internaţională, 27-28 septembrie 2013, volumul 1, Chișinău, ASEM, 2013, pp. 144-146, 0,3 c.a., ISBN 978-9975-75-668-6.
Teza de doctorat poate fi consultată la Biblioteca Științifică a Academiei de Studii Economice din Moldova, în Repozitoriul ASEM şi pe pagina web a ANACEC.
Link spre Rezumat: https://irek.ase.md/xmlui/handle/123456789/3594