Dacă studii economice - atunci la ASEM
VINO la ASEM, FII STUDENTUL NOSTRU!

Pretendent:
Rodica SLUTU
Conducător ştiinţific:
BELOSTECINIC GRIGORE, doctor habilitat în economie, profesor universitar, academician
Consiliul Ştiinţific Specializat:
D 32.521.04–28
Tema tezei
Marketingul resurselor umane și posibilități de aplicare în condițiile Republicii Moldova
Specialitatea:
521.04 – MARKETING ȘI LOGISTICĂ
Data:
20 februarie 2019
Ora:
1600
Local:
Academia de Studii Economice a Moldovei, adresa: mun. Chișinău, str. Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni 61, bloc „A”, et. 3, Sala Senatului.
Principalele publicații științifice la tema tezei:
  1. SLUTU Rodica, Approach of the labour market from the human resources marketing perspective. În: Social Economic Debates. Volume 7, Issue 1, 2018, pp 64-73 c.a. 0,2. ISSN: 2360 - 1973, ISSN-L: 2248 - 3837
  2. SLUTU Rodica, The role and tasks of HR-Marketing on the labor market. În: Intellectus 1/2018, pp.62-69, c.a. 0,3. ISSN 1857-0496
  3. Țîrlea, Mariana, Rodica; Slutu, (Bogdan), Rodica, Marketing of human resources as an important element for the labor market development. În: Revista Knowledge Horizont – Economics,Volume 9, No. 3, 2017  România, pp. 82 – 86, 0,46 c.a., E – ISSN: 2066 – 1061, categoria B+
  4. Slutu, (Bogdan), Rodica, Implicațiile marketingului intern în vederea motivării și reținerii angajaților la întreprindere. În: Economica, Nr.4 (102), 2017, Chișinău, ASEM, p. 26 – 34, 0,38 c.a., ISSN 1810 – 9136, categoria B;
  5. Slutu, Rodica, Impactul marketingului resurselor umane asupra asigurării securităţii naţionale.În: Aspecte ale dezvoltării potenţialului economico-managerial în contextul asigurării securităţii naţionale, Conferinţa Știinţifică Internaţională dedicată aniversării a 20 de ani a învăţământului economic la USARB din 06-07 iulie 2015, p. 222-226, 0,30 c.a., ISBN 978-9975-132-35-0;
  6. Slutu, Rodica, Interdependenţa dintre mixul de marketing şi interviul de angajare. În: Relevanţă şi calitatea formării universitare: competenţe pentru prezent şi viitor, Conferinţa Știinţifică Internaţională consacrată celor 70 de ani de la fondarea universităţii bălţene din 8 octombrie 2015, volumul I, Bălţi, 2016, p. 182-184, 0,31 c.a., ISBN 978-9975-50-177-4.
  7. Slutu, Rodica, Problemele implementării marketingului personalului în întreprinderile din Republica Moldova. „Siret-Prut-Nistru”. În: Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor și a zonelor transfrontaliere. Conferința Științifică Internaţională din 27.06.2014. Iași, 2014, vol. XXI, p.113-124, 0,52 c.a., ISBN 978-606-687-110-5.
  8. Slutu, Rodica, Маркетинг как фактор конкурентноспособности предприятии. În: Ocoбливостi iнтеграцiï краïн у свiтовий економiчний та полiтико-правовий простiр, Матерiали IX Всеукраïнськоï науково практичноï конференцiï молодих вчених, 06 грудня 2013, Марiуполь, Ukraina, p. 253-254, 0,01 c.a., УДК [339.922+327](100)(063)
REZUMATUL TEZEI

Problematica abordată în lucrare constă în fundamentarea științifică și metodologică a marketingului resurselor umane, orientate către personalul întreprinderilor din Regiunea de Dezvoltare Nord din Republica Moldova, precum și: argumentarea rolului resurselor umane în cadrul științelor economice clasice și moderne, ca factor al creșterii economice atât a întreprinderilor cât și a regiunilor; accentuarea aspectelor teoretico metodologice cu privire la marketingul resurselor umane în vederea valorificării MRU în cadrul întreprinderilor regionale; integrarea elementelor de marketing al resurselor umane în managementul resurselor umane în vederea atragerii și menținerii celor mai buni angajați în cadrul întreprinderii.
Semnificația  lucrării constă în segmentarea resurselor umane în cadrul întreprinderilor în baza criteriilor moderne aplicate în marketingul resurselor umane; elaborarea strategiilor de personal în vederea creării condițiilor mai bune pentru angajați și pentru menținerea acestora în cadrul întreprinderilor; dezvoltarea brandului de angajator al agenților economici.

CONŢINUTUL DE BAZĂ AL TEZEI:

În capitolul unu, Resursele umane și rolul lor în asigurarea competitivității regionale, relevă abordările conceptuale ale dezvoltării regionale, precum și factori primordiali care contribuie la dezvoltarea regională. De asemenea, în acest capitol se reflectă rolul și particularitățile resurselor umane ca factor de asigurare a competitivității regionale. Se analizează piața forței de muncă din Regiunea de Dezvoltare Nord și se evidențiază tendințele pieței.

În capitolul doi, Considerații teoretico-metodologice privind conceptul de marketing al resurselor umane, scoate în relief integrarea diverselor concepții teoretice privind marketingul resurselor umane precum și cercetarea marketingului intern ca o nouă abordare în dezvoltarea întreprinderilor. Se menționează acțiunile de marketing în vederea motivării și reținerii angajaților la întreprindere.

În capitolul trei, Particularitățile marketingului resurselor umane în asigurarea competitivității regionale, se accentuează identificarea implicațiilor marketingului resurselor umane în cadrul întreprinderilor; se evaluiază activitățile și practicile specifice marketingului resurselor umane; dar și elaborarea strategiilor de marketing din perspectiva creșterii competitivității întreprinderilor.

Principalele rezultate obţinute:
  1. Argumentarea rolului resurselor umane în cadrul științelor economice clasice și moderne, ca factor al creșterii economice atât a întreprinderilor cât și a regiunilor.
  2. Aspecte teoretico metodologice cu privire la marketingul resurselor umane și marketingul intern în vederea valorificării MRU în cadrul întreprinderilor regionale.
  3. Integrarea elementelor de marketing al resurselor umane în managementul resurselor umane în vederea atragerii și menținerii celor mai buni angajați în cadrul întreprinderii.
  4. Recomandări pentru dezvoltarea resurselor umane din perspectiva marketingului resurselor umane, prin implementarea strategiilor de personal.
Rezultatele cercetării  fost acceptate spre implementare

Rezultatele demersului știinţific au fost aplicate în practică, fapt atestat prin 3 certificate de implementare la următoarele întreprinderi: S.A. „Fabrica de unt din Florești”, S.A. Moldindcombank, sucursala din mun. Bălți și Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți.