Dacă studii economice - atunci la ASEM
VINO la ASEM, FII STUDENTUL NOSTRU!

Pretendent:
Natalia REMEȘOVSCHI
Conducător ştiinţific:
Victor CAUN, doctor în economie, profesor universitar
Consiliul Ştiinţific Specializat:
D 32.521.04–02
Tema tezei
Fundamentarea politicii de marketing a întreprinderii de servicii sub influența comportamentului consumatorului pe piața serviciilor de cleaning
Specialitatea:
521.04 – MARKETING ȘI LOGISTICĂ
Data:
15 februarie 2019
Ora:
1600
Local:
Academia de Studii Economice a Moldovei, adresa: mun. Chișinău, str. Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni 61, bloc „A”, et. 3, Sala Senatului.
Principalele publicații științifice la tema tezei:
  1. Remeșovschi, Natalia,Cristafovici, Profira, Cultura și impactul valorilor culturale asupra comportamentului consumatorului. În: Revista „STUDIA UNIVERSITATIS MOLDAVIAE”, nr. 2(102), 2017, Anul X, Seria „Științe exacte și economice”, p. 216-220, ISSN 1857-2073.
  2. Remeșovschi, Natalia, Aspectele specifice comportamentului consumatorului de servicii. În: Revista „STUDIA UNIVERSITATIS MOLDAVIAE”, nr.7 (107), 2017, Seria „Științe exacte și economice”, p. 119-126, ISSN 1857-2073.
  3. Remeșovschi, Natalia, Abordarea comportamentului consumatorului sub aspectul evoluției conceptului. În:Revista „ECONOMICA”, Anul XXV, nr 1(103), martie, 2018, p. 51-66, ISSN 1810-9136.
  4. Remeşovschi, Natalia, Cristafovici, Profira, Formularea politicilor de marketing în servicii în corelare cu comportamentul consumatorului. În:  Conferința Științifică Internațională consacrată celei de-a XXV-a aniversări a ASEM: „25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare și competitivitate spre progres economic ” din 23-24 septembrie 2016, Vol. II Chișinău, ASEM, p. 238-244, ISBN 978-9975-75-835-2.
  5. Remeşovschi, Natalia, Abordarea comportamentului consumatorului prin prisma schimbărilor globale ale pieții. În: Culegere de articole științifice și teze ale comunicărilor științifice prezentate în cadrul Conferinței Internaționale „Creșterea economică sustenabilă în condițiile contemporane”, din 8-9 noiembrie 2016, Chișinău, ASEM, p. 116-122, ISBN 978-9975-75-849-9.
  6. Remeșovschi, Natalia, The imperatives of quality services in condition of European integration. În: Working Papers, Centre for European Studies University of Iași „Alexandru Ioan Cuza ”, Volumul IV, Issue 1, 2012, Iași, p. 88-93, ISSN 2067 – 7693
  7. Remeșovschi, Natalia,Principii de formulare a politicilor de marketing în cadrul serviciilor publice. În: Materiale ale conferinței științifico-practice cu participare internațională din 20 mai 2016, Teoria și practica administrării publice, Academia de Administrare Publică, Chișinău, 2016, p. 409-413, ISBN 978-9975-3019-6-1.
  8. Remeșovschi, Natalia, Drepturile consumatorilor în viziunea de marketing. În: Conferinţa Ştiinţifico-practică Internaţională a Tinerilor Cercetători „Dezvoltarea economiei bazate pe cunoaştere” din 12 iunie 2010, IMI-NOVA, Chișinău, p. 190-198, ISBN 978-9975-9987-9-6.
  9. Remeșovschi, Natalia, Specificul politicilor de marketing în servicii. În: Conferinţa Ştiinţifico-practică Internaţională a Tinerilor Cercetători „Dezvoltarea economiei bazate pe cunoaştere”, ediția a II-a, IMI-NOVA, din 14 mai 2011, Chişinău, ISBN 978-9975-4215-0-8.
  10. Remeșovschi, Natalia, Implicațiile caracteristicilor serviciilor asupra procesului decizional al consumatorului. Conferinţa Internaţională Ştiinţifico-Practică „Economic growth in conditions of internationalization”, din 20-21 octombrie 2011, IEFS, ediția a VI-a, Volumul I, , Chişinău, p. 234-240, ISBN 978-9975-4176-7-9.
  11. Remeșovschi, Natalia, Le rôle et la contribution des services dans le développement des économies moderne. În: Colocviu Internaţional: Le role des universites et des universitaires dans l'economie de la connaissance, din 26 aprilie 2012, IMI-NOVA, Chişinău-Paris, p. 217-226, ISBN 978-9975-4215-2-2.
  12. Răilean, Valentin, Remeșovschi, Natalia, Particularitățile comunicării de marketing în domeniul serviciilor. În: Conferința Internațională „Être performant dans une économie compétitive”, din 25-26 aprilie 2013, IMI-NOVA, Chișinău, p. 90-95, ISBN 978-9975-4215-3-9.
REZUMATUL TEZEI

1. Problematica abordată în lucrare constă în expunerea cadrului conceptual al politicii de marketing în servicii și fundamentarea acesteia în funcție de comportamentul consumatorului pe piața serviciilor de cleaning, concretizându-se în: relevarea conținutului mix-ului de marketing în servicii și dezvoltarea mix-ului de marketing ca componentă al politicii de marketing pentru întreprinderile de cleaning în funcție de comportamentului consumatorului; cercetarea pieței și consumatorilor de servicii de cleaning pe piața locală; definirea cadrului strategic a politicii de marketing a întreprinderilor de cleaning pe baza modelului "Play toWin"; elaborarea hărții de prestare în domeniul cleaningului ca mijloc de operaționalizare eficientă a procesului de prestare;elaborarea modelului de clasificare a serviciilor de cleaning, care va avantaja stabilirea pachetelor de servicii pentru companiile de cleaning; reliefarea metodei PSM ca tehnică de stabilire a prețului optim pentru categoriile de consumatori identificați; conturarea macrosegmentării ca instrument de identificare a segmentelor de consumatori pe piața serviciilor de cleaning; întocmirea psihoprofesiogramei conform modelului în baza solicitărilor respondenților față de personalul întreprinderilor de cleaning.
Semnificația lucrării consistă în posibilitatea de a servi drept bază practică în înţelegerea conceptului de comportament de consum şi cumpărare în servicii pentru managerii din sectorul terţiar, angajaţi şi studenţi, precum și posibilitate în perfecționarea activității, deciziilor și strategiilor de marketing de către managerii companiilor de cleaning.

CONŢINUTUL DE BAZĂ AL TEZEI:

În capitolul I "CONSIDERAŢII TEORETICE PRIVIND SPECIFICUL COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI ŞI POLITICII DE MARKETING ÎN SERVICII" este abordată noțiunea de comportament al consumatorului și aspectele specifice ale acestuia în domeniul serviciilor. O atenție majoră este acordată delimitării conţinutului, structurii şi caracteristicii mix-ului de marketing în servicii.

Capitolul II "INVESTIGAREA PIEŢEI SERVICIILOR DE CLEANING ÎN REPUBLICA MOLDOVA" include analiza pieței serviciilor de cleaning pe categorii de servicii și în dinamică, analiza SWOT, precum și interpretarea rezultatelor cercetării realizate, menționându-se segmentele identificate în cadrul pieței de cleaning și caracteristicile acestora. Un aspect supus cercetării în acest capitol este comportamentul și consumul de servicii de cleaning, operaţionalizându-se rezultatele obținute.

Capitolul III "FUNDAMENTAREA POLITICII DE MARKETING ÎN DOMENIUL SERVICIILOR DE CLEANING" cuprinde cadrul strategic de dezvoltare a politicii de marketing, menționându-se conținutul fiecărei componente a mix-ului abordat rezultatelor cercetării comportamentului consumatorului de servicii de cleaning.

Principalele rezultate obţinute:
  1. Conturarea diferențelor de abordare a comportamentului consumatorilor pe parcursul perioadelor de evoluție și evidențierea trăsăturilor specifice ale comportamentului consumatorului de servicii;
  2. Aspectele metodologice privind elaborarea politicii de marketing în servicii și delimitarea conținutului acestuia în domeniul cleaningului;
  3. Argumentarea rolului cercetării comportamentului consumatorului de servicii în fundamentarea politicii de marketing al întreprinderilor de servicii;
  4. Recomandări privind dezvoltarea și adaptarea politicii de marketing al întreprinderilor de servicii corespunzător specificului comportamentului consumatorilor pe piața serviciilor de cleaning;
Rezultatele cercetării au fost acceptate spre implementare

Rezultatele demersului știinţific au fost aplicate în practică, fapt atestat prin 3 certificate de implementare. Unele idei descrise și analizate în lucrare au fost reflectate în articole publicate în reviste, prezentate la simpozioane, conferințe ştiinţifice naționale și internaționale însă unele rezultate și recomandări au fost acceptate și analizate spre implementare în activitatea unor companii de cleaning printre care: MAXECO PRIM S.R.L., Horeca Solution S.R.L, ITALTEH S.R.L., Movidesing S.R.L.