Dacă studii economice - atunci la ASEM
VINO la ASEM, FII STUDENTUL NOSTRU!

Pretendent:
Lucia CASAP
Conducător ştiinţific:
Oxana SAVCIUC, doctor în economie, conferențiar universitar
Consiliul Ştiinţific Specializat:
D 521.04 – 88
Tema tezei
Suportul informațional ca factor de influență a deciziilor în marketingul educațional
Specialitatea:
521.04 – Marketing și Logistică
Data:
25 septembrie 2019
Ora:
1500
Local:
Academiei de Studii Economice din Moldova, MD-2005, mun. Chișinău, str. Mitropolit G. Bănulescu-Bodoni, 61, , bl. A, et. 3, Sala Senatului

Teza de doctorat poate fi consultată la: Biblioteca Științifică a Academiei de Studii Economice din Moldova și pe pagina web a ANACEC (http://www.cnaa.md/theses/economy/)

Principalele publicații științifice la tema tezei ale autorului:
  • Lucia Casap, John Sören Pettersson, The E-governance Development in Educational Sector of Republic of Moldova, Lecture Notes in Computer Science, Electronic Government, volume 10428, Springer, September 2017, ISSN 0302-9743, pag. 177-186, 0,57 c.a.
  • Lucia Casap, The Informational Support in Educational Marketing Decision-Making Process in the Republic of Moldova. Marketing from Information to Decision Journal, Volumul I, nr. 2, 2018, pag. 5-11, ISSN: 2601-3983, 0,50 c.a.
  • Lucia Casap, Conținutul și rolul suportului informațional în cadrul mixului de marketing din învățământul general, Economica, Revistă ştiinţifico-didactică economică, An. XXV, nr.3 (105), septembrie 2018, pag. 21-31, ISSN 1810-9136, 0,47 c.a. categoria B.
  • Lucia Casap, Oxana Savciuc, The impact of project marketing on the projects finality. Eastern European Journal of Regional Studies, Volume I, Issue I, June 2015, pag. 49-58, ISSN: 2537-6179, E-ISSN: 1857-436X, 0,37 c.a.
  • Oxana Savciuc, Lucia Casap, Tendințele marketingului modern experiențe mondiale și locale. În: Conferința Științifică Internațională: Competitivitatea și Inovarea în Economia Cunoașterii din 22-23 septembrie, 2017, pag 45-51, ISBN: 978-9975-75-893-2, 0,39, c.a.
  • Lucia Casap, Oxana Savciuc, Education marketing and the role of IT technologies in its development. În: International Conference Professional Education and Economic Needs of the Black Sea Region, 2015, pag. 56-62, ISBN 978-9975-75-786-7; 0,27 c.a.
  • Lucia Casap, The Influence of the Project Marketing on Absorption Capacity of External Founds (the experience of the Republic of Moldova). În: Fostering Knowledge Triangle in Moldova, 2016, Conference Proceedings, Academy of Economic Studies of Moldova, Centre for Studies in European Integration, pag. 70-80, ISBN 978-9975-3069-5-9, 0,44 c.a.
  • Lucia Casap, Conceptul de Marketing Educațional și implementarea acestuia în Republica Moldova. În: Conferinţă națională cu participare internaţională, Marketing, comerț, merceologie: evoluții și tendințe în condițiile globalizării economice din 27-28 noiembrie 2014, Ediția I, Academia de Studii Economice a Moldovei, pag. 189-196, ISBN 978-9975-75-737-9, 0,24 c.a.
  • Lucia Casap,Unele caracteristici ale marketingului proiectelor cu finanțare externă. În: Simpozionul tinerilor Cercetători ASEM din 24-25 aprilie, 2015, Ediția XIII, pag. 144-149, ISBN 978-9975-75-753-9. 0,34 c.a.
  • Lucia Casap, Premises for educational marketing development in the Republic of Moldova, În: Scientific Symposium of Young Researchers from April 22-23, 2016, Volume I, XIV Edition, Academy of Economic Studies of Moldova, pag. 123-130, ISBN 978-9975-75-823-9, 0,41 c.a.
  • Lucia Casap, Educational Marketing: Evolution and Particularities,În: Scientific Symposium of Young Researchers from April 28-29, 2017, Volume I, XV Edition, Academy of Economic Studies of Moldova, pag. 125-131, ISBN 978-9975-75-877-2, 0,38 c.a.
  • Lucia Casap, The Content of Informational Support in the Educational Marketing, În: Simpozionul Științific al Tinerilor Cercetători din 27-28 aprilie, 2018, XVI Edition, Academy of Economic Studies of Moldova, pag. 11-14, ISBN 978-9975-75-877-2, 0,24 c.a.
Rezumatul tezei:
  1. Problema științifică importantă soluționatăîn domeniul cercetat constă în determinarea gradului de dezvoltare a marketingului educațional în Republica Moldova; definirea teoretică a structurii suportului informațional în procesul decizional de marketing educațional din Republica Moldova și determinarea rolului acestuia în sporirea calității învățământului general.
  2. Noutatea și originalitatea științifică: aprofundarea noilor viziuni privind marketingul educațional, completarea conceptului de proces decizional de marketing și definirea acestuia în domeniul educațional, determinarea nivelului de dezvoltare a marketingului educațional în Moldova; determinarea rolului suportului informațional în luarea deciziilor și realizarea obiectivelor de marketing în învățământul general; determinarea modalităților de sporire a calității educației prin dezvoltarea sistemului informațional de marketing și practicilor de co-creare a serviciilor educaționale în școlile din Moldova.
  3. Principalele rezultate obținute. Realizarea cercetărilor teoretice, metodologice şi analitice referitoare la tema abordată permit prezentarea rezultatelor obținute:
    • completarea conceptului de proces decizional de marketing;
    • dezvoltarea conceptului de proces decizional de marketing educațional;
    • determinarea rolului suportului informațional în apariția și dezvoltarea marketingului educațional;
    • definirea conceptului de sistem informațional de marketing în educație;
    • determinarea nivelului de dezvoltare a marketingului educațional în Moldova și soluțiilor de sporire a aplicării acestuia în școli;
    • determinarea structurii, rolului și impactului suportului informațional în învățământul general din Republica Moldova;
    • argumentarea necesității unor soluții informaționale complexe și integrate, precum și eforturilor de co-creare pentru dezvoltarea marketingului educațional care ar contribui la sporirea calității și atractivitatea sectorului educațional.

Implementarea rezultatelor științifice. Rezultate ale acestei cercetări sunt transpuse în politici din domeniul educațional, precum: (i) extinderea și interconectarea sistemelor informaționale din domeniul educațional, (ii) utilizarea informației în procesul decizional și de comunicare, (iii) dar și sporirea eforturilor de implicare a cetățenilor în co-crearea serviciilor educaționale.