Dacă studii economice - atunci la ASEM
VINO la ASEM, FII STUDENTUL NOSTRU!

Pretendent:
Igor BELOSTECINIC
Conducător ştiinţific:
Oxana SAVCIUC, conferenţiar universitar, doctor în ştiinţe economice
Consiliul Ştiinţific Specializat:
D 521.04-30
Tema tezei
Брендинг в стратегическом планировании маркетинга (Brandingul în planificarea strategică de marketing)
Specialitatea:
521.04 – MARKETING ȘI LOGISTICĂ
Data:
20 februarie 2019
Ora:
1400
Local:
Academia de Studii Economice a Moldovei, adresa: mun. Chișinău, str. Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni 61, bloc „A”, et. 3, Sala Senatului.
Principalele publicații științifice la tema tezei:
  1. Belostecinic, Igor,   Theoretical justification of importance of branding use in strategic marketing. International scientific symposium of young researchers XII Edition, 4-5 aprilie 2014, Volumul I, Chişinău, ASEM, p. 157-160, ISBN 978-9975-75-689-1;   
  2. Belostecinic, Igor, The effective branding as the basis of modern marketing. Conferinţă Ştiinţifică Internaţională Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii. Culegere de texte, 26-27 septembrie 2014, Volumul I, Chişinău, ASEM, p. 71-78, ISBN 978-9975-75-715-7;   
  3. Belostecinic, Igor, The role of branding in the strategic marketing. Revista «Economica», Octombrie 2014, Nr. 3 (89), Chişinău, ASEM, p. 48-52, ISSN 1810-9136;
  4. Belostecinic, Igor,   Company slogan and a vivid image of a trademark – as main components of a strategic brand. International scientific symposium of young researchers XIII Edition, 24-25 aprilie 2015, Volumul I, Chişinău, ASEM, p. 147-151, ISBN 978-9975-75-753-9;  
  5. Белостечник, Игорь, Фирменный слоган и яркий образ торговой марки – как главные составляющие сильного бренда. «Intellectus», 2015, Nr. 4, Chişinău, AGEPI, p. 48-53, ISSN 1810-7079;
  6. Belostecinic, Igor,   Company slogan and a vivid image of a trademark – as main components of a strong brand. Eastern European Journal of Regional Studies (EEJRS), Vol. I, Edition II, 2015, Chisinau, p. 52-57, ISSN 1857-436X;  
  7. Belostecinic, Igor,   Brand equity as a distinctive and positive effect of brand use. International scientific symposium of young researchers XVI Edition, 22-23 aprilie 2016, Volumul I, Chişinău, ASEM, p.119-122, ISBN 978-9975-75-823-9;
  8. Belostecinic, Igor, Система построения региональной и международной безопасности Республики Молдова в кооперации с НАТО. Jurnal Academic CID NATO, Noiembrie 2016, Nr. 22, Chişinău;
  9. Belostecinic, Igor, Building branding based on the consumer research. Revista «Economica», Martie 2017, Nr. 1 (99), Chişinău, ASEM, p. 65-71, ISSN 1810-9136.
REZUMATUL TEZEI

1. Problematica abordată în lucrare se datorează faptului că Moldova nu foloseşte întotdeauna brandingul la maxim. În condiţiile moderne de dezvoltare a businessului, brandingul este una dintre cele mai eficiente metode de creare a unor caracteristici distinctive ale companiei şi a unor valori suplimentare pentru client. Rezultatele obţinute vor contribui la dezvoltarea mai rapidă a abilităţilor practice în crearea şi susţinerea unor branduri puternice. În procesul de elaborare a acestei teze, numeroase dezvoltări au fost puse în practică de către agenţia de marketing Promarketing şi au fost, de asemenea, recomandate sau vândute clienţilor agenţiei.

Semnificaţia practică a rezultatelor cercetării constă şi serveşte ca un ghid ştiinţifico-metodologic pentru studierea pieţei internaţionale şi autohtone a brandurilor şi a marketingului inovator în acest domeniu, pentru seminare şi discipline practice. Profesioniştii şi managerii de marketing pot folosi aceste recomandări, pentru a crea branduri de înaltă calitate, pentru rebrandingul brandurilor "slabe" existente, pentru a sprijini brandurile bine stabilite pe termen lung pentru a-şi creşte în continuare capitalurile de marcă. Concluziile şi recomandările acestei lucrări pot fi, de asemenea, utilizate de autorităţile publice cu scopul de a integra managementul Republicii Moldova în domeniul marketingului şi brandingului în sistemul de guvernanţă globală, în conformitate cu cele mai înalte standarde din acest domeniu.

CONŢINUTUL DE BAZĂ AL TEZEI:

Teza este scrisă în limba rusă, constă din introducere, trei capitole, concluzii şi recomandări, o listă de referinţe din 168 surse, 13 figuri, 11 tabele, 3 scheme, 1 formulă şi 7 aplicaţii. Lucrarea conţine 164 de pagini, din care 131 de pagini reprezintă textul principal (fără bibliografie, aplicaţii).

Introducerea dezvăluie şi fundamentează problema cercetării, relevanţa, scopul, sarcinile acesteia, aici sunt descrişi parametrii iniţiali şi metodele de cercetare.

În primul capitol, "Bazele teoretice ale brandingului modern ca parte integrantă a marketingului strategic", sunt sistematizate şi prezentate conceptele de bază ale mărcii comerciale, brandului, brandingului, strategiilor de marketing în domeniul brandurilor, evoluţia teoriei de marketing şi impactul acesteia asupra promovării brandurilor. Este prezentată o caracteristică extinsă a mărcilor, brandurilor, brandingului şi utilizarea principalelor sale instrumente. Analiza acestui capitol va ajuta orice antreprenor să stăpânească conceptele de bază ale brandingului.

În capitolul al doilea "Cercetarea practicii mondiale de construire a brandingului", este descrisă organizarea şi analiza aplicării practice a brandingului pe exemplul companiilor moldoveneşti şi străine, se reflectă realităţile moldoveneşti de a face business şi perspectivele de planificare şi construire a unui brand management competent, chiar şi într-o mică întreprindere cu bugete pentru dezvoltare relativ scăzute. Aici este descrisă interpretarea brandului ca un activ necorporal, şi cum un slogan competent poate creşte valoarea brandului.

Cel de-al treilea capitol, "Cercetări de marketing ca bază pentru construirea unui brand eficient în planificarea strategică a marketingului", prezintă recomandările pentru realizarea unui branding de succes, pe baza cercetărilor pieţei locale este arătat modul în care aplicarea unei activităţi de branding poate dezvolta companii, poate scote din criză întreaga industrie, oraşe sau chiar ţări. Au fost efectuate studiile unui focus-grup la subiectul conştientizării reale privind brandurile autohtone. În baza exemplelor şi datelor de cercetare s-a arătat cum poate fi construit un sistem de management strategic. Este prezentat sistemul de construire a unui branding eficient.

Principalele rezultate obţinute:
  1. Au fost identificate principalele concepte teoretice de marketing existente în domeniul mărcilor comerciale, brandingului;
  2. Justificarea aplicării brandingului în cadrul planificării strategice pe termen lung;
  3. Au fost analizate principalele aspecte şi indicatori ai dezvoltării pieţei mondiale a brandurilor de succes;
  4. A fost efectuată analiza dezvoltării evolutive a pieţei de branduri moldoveneşti şi a modificărilor de marketing care au avut loc în procesul de formare;
  5. Au fost identificate şi structurate principalele tipuri de bariere obiective şi subiective care împiedică dezvoltarea pieţei de branduri moldoveneşti şi împiedică transformarea acesteia într-o piaţă europeană civilizată;
  6. A fost elaborat un model inovator al pieţei moderne de branduri, luând în considerare specificul local şi utilizând experienţa ţărilor democratice avansate şi dezvoltate;
  7. A fost propusă o abordare conceptuală, precum şi mecanismele de bază pentru dezvoltarea brandurilor locale, care pot fi adaptate în orice altă ţară cu economie de piaţă liberă;
  8. Au fost elaborate recomandări pentru implementarea elementelor inovative de marketing în domeniul brandingului pe piaţa locală şi recomandări pentru structurile de stat.

Rezultatele cercetării au fost acceptate spre implementare şi vor contribui la dezvoltarea mai rapidă a abilităţilor practice în crearea şi susţinerea unor branduri puternice. În procesul de elaborare a acestei teze, numeroase dezvoltări au fost puse în practică de către agenţia de marketing Promarketing şi au fost, de asemenea, recomandate clienţilor agenţiei. Principalele prevederi ale tezei, concluziile şi recomandările privind îmbunătăţirea funcţionării planificării strategice de marketing în domeniul mărcilor comerciale au fost expuse în lucrări ştiinţifice, precum şi prezentate la conferinţe internaţionale ştiinţifice şi ştiinţifico-practice. Rezultatele demersului știinţific au fost aplicate în practică, fapt atestat prin 3 certificate de implementare. Unele idei descrise și analizate în lucrare au fost acceptate și analizate spre implementare în activitatea unor companii printre care: Promarketing S.R.L., Office Fresh S.R.L, Plottermedia S.R.L. etc.