Dacă studii economice - atunci la ASEM
VINO la ASEM, FII STUDENTUL NOSTRU!

Pretendent:
ȘIȘCAN Ecaterina
Conducător științific:
MOLDOVAN-BATRÎNAC Viorelia, dr., conf. univ.
Consiliul ştiinţific specializat:
D 521.04-24-69
Tema tezei
Marketingul învățământului superior economic: riscuri, oportunități și strategii de dezvoltare
Specialitatea:
521.04 - Marketing și logistică
Data și ora susținerii:
12 septembrie 2024, ora 13:00
Localul:
Republica Moldova, or. Chișinău, MD-2005, str. Gavriil Bănulescu - Bodoni 61, bloc A, et. 3, Sala Senatului.
Principalele rezultate obținute:
  • explorarea multiaspectuală a conceptului de piață a serviciilor de învăţământ superior prin prisma complexității conexiunilor existente între universitate și părțile interesate;
  • sistematizarea abordărilor existente și dezvoltarea demersului conceptual complex privind marketingul învățământului superior;
  • relevarea particularităților și reconfigurarea componentelor mixului de marketing aplicabil instituțiilor de învățământ superior economic;
  • identificarea și analiza tendințelor de dezvoltare a pieței serviciilor de învățământ superior economic ca obiect al activității de marketing universitar;
  • ajustarea modelului conceptual de marketing relevant pentru instituțiile de învățământ superior economic;
  • elaborarea alternativelor strategice de marketing și recomandărilor practice, adaptate la cerințele și provocările specifice învățământului superior economic.
Consiliul științific al tezei de doctorat:

Componența Consiliului Științific Specializat:

  • BELOSTECINIC Grigore, doctor habilitat în științe economice, profesor universitar, academician al AȘM, preşedinte
  • SAVCIUC Oxana, doctor în științe economice, conferenţiar universitar, secretar ştiinţific
  • STRATAN Alexandru, doctor habilitat în științe economice, profesor universitar, membru corespondent al AȘM, membru
  • COTELNIC Ala, doctor habilitat în științe economice, profesor universitar, membru
  • TABARCEA Ala, doctor în științe economice, conferenţiar universitar, membru

Referenți oficiali:

  • ȘAVGA Larisa, doctor habilitat în științe economice, profesor universitar
  • CHIRIAC Lilia, doctor în științe economice, conferenţiar universitar
Publicațiile la tema tezei:
  • ȘIȘCAN, Ecaterina, MOLDOVAN-BATRÎNAC, Viorelia. Impactul satisfacției studenților asupra competitivității instituției de învățământ superior economic. Economica. 2024, nr. 1 (127), pp. 7-16. ISSN 1810-9136.  
  • ȘIȘCAN, Ecaterina. Key Factors in Selecting Economic Higher Education Institution: Republic of Moldova Case Study. Eastern European Journal for Regional Studies (EEJRS). 2023, nr. 9(1), pp. 77-85. ISSN 2537-6179.
  • ȘIȘCAN, Ecaterina. Abordări metodologice în elaborarea strategiilor de marketing universitar. In: Integrare prin Cercetare și Inovare, dedicată Zilei internaționale a Științei pentru Pace și Dezvoltare:Conferința națională cu participare internațională, 10-11 noiembrie 2022. Ştiinţe juridice și economice. Chişinău: CEP USM, 2022, pp. 376-378. ISBN 978-9975-62-472-5.  
  • ȘIȘCAN, Ecaterina.  Aplicarea instrumentelor de marketing digital în promovarea instituțiilor de învățământ superior. In: 30 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare și competitivitate spre progres economic, Conferința Ştiinţifică Internaţională, 24 – 25 septembrie 2021. Chişinău: ASEM, 2021, pp. 270-276,  ISBN 978-9975-155-61-8.    
  • ȘIȘCAN, Ecaterina, CRISTAFOVICI, Profira. Potențialul social media marketing ca instrument de promovare a instituției de învățământ superior. In: Integrare prin cercetare și inovare, Conferința științifică națională cu participare internațională, 10 – 11 noiembrie 2021. Chișinău: USM, 2021, pp. 201-204. ISBN 978-9975-158-54-1.
  • ŞIŞCAN, Ecaterina. Particularitățile mixului de marketing în instituțiile de învățământ superior.   Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice). 2019, nr.2 (122), pp. 116-120.  ISSN 1857-2073.  
  • ŞIŞCAN, Ecaterina, ZGHEREA, Georgetta. Factori considerați în procesul de alegere a instituției de învățământ superior cu profil economic. In: Competitivitatea și inovarea în economia cunoașterii, Conferinţa Ştiinţifică Internaţională, 27 – 28 septembrie 2019. Chişinău: ASEM, 2019, pp. 109-114. ISBN 978-9975-75-968-7.  
  • ŞIŞCAN, Ecaterina. Impactul internaționalizării asupra strategilor de marketing a instituției de învățământ superior. In: Performanțe într-o economie competitivă, Conferinţa ştiinţifică internațională, 23 – 24 aprilie 2019. Chişinău: Institutul Internaţional de Management IMI-NOVA, 2019. pp. 132-135.  ISBN 978-9975-3308-9-3.  
  • ŞIŞCAN, Ecaterina. Esența și particularitățile produsului ca element al mixului de marketing educațional. In: Integrare prin cercetare și inovare, Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internațională, 09 – 10 noiembrie 2017. Chişinău: Universitatea de Stat din Moldova, 2017, pp. 306-310. ISBN 978-9975-71-926-1.    
  • ŞIŞCAN, Ecaterina. Evoluţii şi tendinţe în dezvoltarea marketingului educaţional: aspecte teoretice şi metodologice. Economica. 2016, nr. 1 (95), pp. 7-17. ISSN 1810-9136.
  • ŞIŞCAN, Ecaterina. Rolul studierii comportamentului consumatorului în luarea deciziilor de marketing a instituției de învățământ superior. In: Integrare prin cercetare și inovare, Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internațională, 28 – 29 septembrie 2016. Chişinău: Universitatea de Stat din Moldova, 2016, pp. 301-304. ISBN 978-9975-71-813-4.  
  • ŞIŞCAN, Ecaterina. Situația actuală și tendințe de dezvoltare a pieței serviciilor de învățământ superior din Republica Moldova. In: Competitivitatea și inovarea în economia cunoașterii, Conferinţa Ştiinţifică Internaţională, 23 – 24 septembrie 2016. Chişinău: ASEM, 2016, pp. 258-262. ISBN 978-9975-75-835-2. 0
  • ŞIŞCAN, Ecaterina. Imaginea – ca factor de creştere a competitivităţii instituţiei de învăţământ superior. In: Competitivitatea și inovarea în economia cunoașterii, Conferinţa Ştiinţifică Internaţională, 25 – 26 septembrie 2015. Chişinău: ASEM, 2015, pp.25-29.  ISBN 978-9975-75-771-3.  
  • ŞIŞCAN, Ecaterina. Impactul globalizării asupra învăţământului superior. In:  Marketing, Comerţ, Merceologie: evoluţii şi tendinţe în condiţiile globalizării economice,  Conferinţa naţională cu participare internaţională, Ediţia I, 27-28 noiembrie 2014. Chişinău: ASEM, 2015, pp. 149-160. ISBN 978-9975-75-737-9.   
  • ŞIŞCAN, Ecaterina. Dimensiunea socială a învăţământului superior în contextul economiei bazate pe cunoaştere. In: Promovarea egalității de șanse în educaţie şi cultură: rolul bibliotecilor, Conferinţa Internaţională din 12 decembrie 2013. Chişinău: ASEM, 2014, pp. 92-101. ISBN 978-9975-75-682-2.  

Teza de doctorat poate fi consultată la Biblioteca Științifică a Academiei de Studii Economice din Moldova, în Repozitoriul ASEM şi pe pagina web a ANACEC.
Link spre Rezumat: https://irek.ase.md/xmlui/handle/123456789/3451