Dacă studii economice - atunci la ASEM
VINO la ASEM, FII STUDENTUL NOSTRU!

Pretendent:
Liubov ARICOVA
Conducător de doctorat:
Grigore BELOSTECINIC, academician, profesor universitar, doctor habilitat în științe economice
Tema tezei
Fundamentarea de marketing în poziționarea strategică a produsului pe piață (în baza întreprinderilor de vinificație din UTA Gagauzia)
Programul de doctorat:
521.04. Marketing; Logistică
Data și ora susținerii:
28 iunie 2022, ora: 15:00
Localul:
Academia de Studii Economice a Moldovei, pe adresa: Chișinău, str. Mitropolit G. Bănulescu-Bodoni nr. 61, etajul 3, sala Senatului (bloc A).
Principalele rezultate obținute:
  • Specificarea conceptului de poziționare a produsului pe piață prin 3 abordări: psihologică, grafică și integrată;
  • Determinarea conținutului factorilor calitativi, de preț și de marketing care influențează poziția pe piață a produsului;
  • Clasificarea metodelor de evaluare a poziției produsului pe piață pornind de la abordările psihologică, de marketing și grafică;
  • Adaptarea metodei de evaluare a pozițiilor competitive ale produselor în percepția consumatorilor și aplicarea metodei de selectare a atributelor produsului, necesară determinării poziției produselor în raport cu produsele competitive.
  • Elaborarea Modelului de poziționare a produselor bazat pe abordarea de marketing pentru întreprinderile din industria vitivinicolă.
Comisia de susținere publică a tezei de doctorat:
  • Președinte – COTELNIC Ala, dr. hab. în științe economice, prof. univ., ASEM;
  • Conducător științific – BELOSTECINIC Grigore, dr. hab. în științe economice, prof. univ., academician al AȘM, ASEM;
  • Referent oficial – DOGA Valeriu, dr.hab. în științe economice, conf. univ., INCE;
  • Referent oficial – GANGAN Svetlana, dr. în științe economice, conf. univ., UASM;
  • Referent oficial – ZGHEREA Georgeta, dr. în științe economice, conf. univ., ASEM.
Principalele publicații științifice la tema tezei:

Articole  în reviste ştiinţifice

  1. Aricova L. Marketing strategies specific to product positioning on the market.
    In:  Revista «Economica», Nr.2(108),2019,  pp. 44-52,   0,34 c.a    ISSN 1810-9136.
    Categotia B. Disponibil: https://ase.md/files/publicatii/economica/ec_2019_2_r2.pdf
    Baze de date: DOAJ, OAJI, Index COPERNICUS.
  2. Aricova L. Methodology for assessing the competitive positioning of a product in consumers perception. In: Revista «Economica», Nr.3(117) 2021,  pp. 71-80  0,44 c.a   ISSN 1810-9136. Categotia B. Disponibil: https://ase.md/files/publicatii/economica/ec_2021_3.pdf
    Baze de date: DOAJ, OAJI, Index COPERNICUS.
  3. Aricova L. Theoretical aspects of product positioning. In: Revista «Academos», Revistă de ştiinţă, inovare, cultură şi artă.  Nr. 4 (63) 2021, pp. 133-138, 0,5 c.a.,    
    ISSN 1857-0461. Categoria B.
    Disponibil: http://akademos.asm.md/files/Akademos_4_2021_WEB__ultimul_corect_.pdf
    Baze de date: DOAJ, Index COPERNICUS, GOOGLE SCHOLAR.

Articole  în lucrările conferințelor și altor manifestări ştiinţifice
în lucrările manifestărilor ştiinţifice incluse în Registrul materialelor publicate în baza manifestărilor ştiinţifice organizate din Republica Moldova

  1. Aricova L. The process of developing the concept of positioning. Culegere de articole selective ale Simpozionului Stiinţiific Internaiţonal Al Tinerilor Cercetători, 28-29 aprilie 2017, (Republica Moldova , Chişinău), Vol. 1 pp. 154-157,  0,4 c.a ISBN 978-9975-75-877-2
    Disponibil: https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/154-157.pdf
  2. Aricova L. Методы исследования эффективности стратегии позиционирования. В: "Проблемы и вызовы экономики региона в условиях глобализации": III национ.научно-практическая конференция, 07 декабря 2017 г. Комрат, 2017,  pp. 66-720,  0,34 c.a ISBN 978-9975-3021-7-3.
    Disponibil: https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/66-72.pdf
  3. Aricova L. Теоретические и практические аспекты создания позиционирования бренда . В: "Проблемы и вызовы экономики региона в условиях глобализации", IV Национальная научно-практическая конференция, 19 декабря 2018, Comrat, 2018    pp.179-183 .   0,3  c.a   ISBN 978-9975-83-082-9.
    Disponibil: https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/185-189_5.pdf
  4. Aricova L. Стратегии позиционирования как эффективный маркетинговый инструмент».  В: «Проблемы и вызовы экономики региона в условиях глобализации», V Национальная научно-практическая конференция, 12 декабря 2019, Комрат, 2019,  pp. 54-57.   0,3  c.a     ISBN 978-9975-3312-5-8.
    Disponibil: https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/54-57_23.pdf
  5. Aricova L. Consumer preferences as a basis for positioning wine-making products in the regional market of the ATU Gagauzia, "Development Through Research and Innovation – 2021", international scientific conference, August 27th  2021, (Chisinau, Republic of Moldova, ASEM), 2021. pp.  – 10-15.   0,4  c.a  ISBN 978-9975-155-54-0
    Disponibil: https://ase.md/files/publicatii/epub/conf_08.21.pdf

Teza și rezumatele tezei pot fi studiate la adresa: https://irek.ase.md/xmlui/handle/123456789/2096

Adresa de email unde pot fi transmise avize la teză: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.