- Pretendent:
- Liubov ARICOVA
- Conducător de doctorat:
- Grigore BELOSTECINIC, academician, profesor universitar, doctor habilitat în științe economice
- Tema tezei
- Fundamentarea de marketing în poziționarea strategică a produsului pe piață (în baza întreprinderilor de vinificație din UTA Gagauzia)
- Programul de doctorat:
- 521.04. Marketing; Logistică
- Data și ora susținerii:
- 28 iunie 2022, ora: 15:00
- Localul:
- Academia de Studii Economice a Moldovei, pe adresa: Chișinău, str. Mitropolit G. Bănulescu-Bodoni nr. 61, etajul 3, sala Senatului (bloc A).
Principalele rezultate obținute:
- Specificarea conceptului de poziționare a produsului pe piață prin 3 abordări: psihologică, grafică și integrată;
- Determinarea conținutului factorilor calitativi, de preț și de marketing care influențează poziția pe piață a produsului;
- Clasificarea metodelor de evaluare a poziției produsului pe piață pornind de la abordările psihologică, de marketing și grafică;
- Adaptarea metodei de evaluare a pozițiilor competitive ale produselor în percepția consumatorilor și aplicarea metodei de selectare a atributelor produsului, necesară determinării poziției produselor în raport cu produsele competitive.
- Elaborarea Modelului de poziționare a produselor bazat pe abordarea de marketing pentru întreprinderile din industria vitivinicolă.
Comisia de susținere publică a tezei de doctorat:
- Președinte – COTELNIC Ala, dr. hab. în științe economice, prof. univ., ASEM;
- Conducător științific – BELOSTECINIC Grigore, dr. hab. în științe economice, prof. univ., academician al AȘM, ASEM;
- Referent oficial – DOGA Valeriu, dr.hab. în științe economice, conf. univ., INCE;
- Referent oficial – GANGAN Svetlana, dr. în științe economice, conf. univ., UASM;
- Referent oficial – ZGHEREA Georgeta, dr. în științe economice, conf. univ., ASEM.
Principalele publicații științifice la tema tezei:
Articole în reviste ştiinţifice
- Aricova L. Marketing strategies specific to product positioning on the market.
In: Revista «Economica», Nr.2(108),2019, pp. 44-52, 0,34 c.a ISSN 1810-9136.
Categotia B. Disponibil: https://ase.md/files/publicatii/economica/ec_2019_2_r2.pdf
Baze de date: DOAJ, OAJI, Index COPERNICUS. - Aricova L. Methodology for assessing the competitive positioning of a product in consumers perception. In: Revista «Economica», Nr.3(117) 2021, pp. 71-80 0,44 c.a ISSN 1810-9136. Categotia B. Disponibil: https://ase.md/files/publicatii/economica/ec_2021_3.pdf
Baze de date: DOAJ, OAJI, Index COPERNICUS. - Aricova L. Theoretical aspects of product positioning. In: Revista «Academos», Revistă de ştiinţă, inovare, cultură şi artă. Nr. 4 (63) 2021, pp. 133-138, 0,5 c.a.,
ISSN 1857-0461. Categoria B.
Disponibil: http://akademos.asm.md/files/Akademos_4_2021_WEB__ultimul_corect_.pdf
Baze de date: DOAJ, Index COPERNICUS, GOOGLE SCHOLAR.
Articole în lucrările conferințelor și altor manifestări ştiinţifice
în lucrările manifestărilor ştiinţifice incluse în Registrul materialelor publicate în baza manifestărilor ştiinţifice organizate din Republica Moldova
- Aricova L. The process of developing the concept of positioning. Culegere de articole selective ale Simpozionului Stiinţiific Internaiţonal Al Tinerilor Cercetători, 28-29 aprilie 2017, (Republica Moldova , Chişinău), Vol. 1 pp. 154-157, 0,4 c.a ISBN 978-9975-75-877-2
Disponibil: https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/154-157.pdf - Aricova L. Методы исследования эффективности стратегии позиционирования. В: "Проблемы и вызовы экономики региона в условиях глобализации": III национ.научно-практическая конференция, 07 декабря 2017 г. Комрат, 2017, pp. 66-720, 0,34 c.a ISBN 978-9975-3021-7-3.
Disponibil: https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/66-72.pdf - Aricova L. Теоретические и практические аспекты создания позиционирования бренда . В: "Проблемы и вызовы экономики региона в условиях глобализации", IV Национальная научно-практическая конференция, 19 декабря 2018, Comrat, 2018 pp.179-183 . 0,3 c.a ISBN 978-9975-83-082-9.
Disponibil: https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/185-189_5.pdf - Aricova L. Стратегии позиционирования как эффективный маркетинговый инструмент». В: «Проблемы и вызовы экономики региона в условиях глобализации», V Национальная научно-практическая конференция, 12 декабря 2019, Комрат, 2019, pp. 54-57. 0,3 c.a ISBN 978-9975-3312-5-8.
Disponibil: https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/54-57_23.pdf - Aricova L. Consumer preferences as a basis for positioning wine-making products in the regional market of the ATU Gagauzia, "Development Through Research and Innovation – 2021", international scientific conference, August 27th 2021, (Chisinau, Republic of Moldova, ASEM), 2021. pp. – 10-15. 0,4 c.a ISBN 978-9975-155-54-0
Disponibil: https://ase.md/files/publicatii/epub/conf_08.21.pdf
Teza și rezumatele tezei pot fi studiate la adresa: https://irek.ase.md/xmlui/handle/123456789/2096
Adresa de email unde pot fi transmise avize la teză: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.