Page 8 - Prezentare generala ASEM
P. 8

PROCESUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT


        n cadrul Academiei, activează un colec-  3 813 studenți, ajungând la peste 17 mii     y Centrul de Instruire și Consultanță în
       Îtiv mare de profesori, dintre care 60 la  în anul universitar 2007-2008 și stabilizân-  Afaceri (MACIP);
       sută sunt deținători de titluri științifice și  du-se la peste 10 mii în ultimii ani.    y Centrul de Dezvoltare Economică și
       didactice.
                                           Activitatea didactică este organizată prin   Afaceri Publice (CDEAP);
       Procesul de învățământ este gestionat de  învățământ cu frecvență și învățământ cu     y Centrul de Instruire Contabilă (CIC);
       prim-prorectorul cu activitate didactică,  frecvență redusă, fiind realizată la 6 facul-
       profesor universitar, Ala Cotelnic.  tăți de profil, Școala Masterală de Excelen-    y Centrul de Instruire Lingvistică (CIL);
                                           ță în Economie și Business, Școala Docto-
       Procesul instructiv-educativ include patru   rală a ASEM și Școala Doctorală în Drept,     y Centrul de Studii și Integrare
       module curriculare: general, socio-uma-  Științe Politice și Administrative.  Europeană (CSIE);
       nist, fundamental și de specialitate, care                                    y Centrul de Consultanță Analiză
       întrunesc atât cursuri obligatorii, cât și  În premieră, în Republica Moldova, în   Financiară și Bugetară (CCAFB);
       cursuri opționale, fiind cuantificate cu  cadrul ASEM, au fost instituite structuri
       credite academice. Procesul respectiv îi  speciale menite să organizeze formarea     y Centrul de Ghidare în Carieră (CGC);
       asigură fiecărui student posibilitatea să  continuă a celor dornici să-și dezvolte     y Școala Superioară de Turism și
       se formeze ca specialist și să opteze pen-  cunoștințele, să-și sporească calificarea   Servicii Hoteliere (ȘSTSH).
       tru un traseu individual. Ciclul universi-  și gradul de studii. Datorită colaborării cu
       tar în ASEM a devenit deschis și flexibil,  instituții importante din străinătate, par-  Întregul  proces  de  învățământ  decurge
       stimulând opțiunea și responsabilitatea  ticipând la diverse proiecte internaționa-  în concordanță cu Codul Educației și Re-
       studentului.                        le, ASEM a creat câteva centre, în cadrul  gulamentul de organizare a studiilor în
                                           cărora se acordă o importanță deosebită  învățământul superior în baza Sistemului
       Din momentul fondării, Academia și-a   formării continue:                Național de Credite de Studiu.
       început activitatea cu un contingent de































                                                                                                                7
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13