Page 8 - Prezentare generala ASEM
P. 8
PROCESUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT
n cadrul Academiei, activează un colec- 3 813 studenți, ajungând la peste 17 mii y Centrul de Instruire și Consultanță în
Îtiv mare de profesori, dintre care 60 la în anul universitar 2007-2008 și stabilizân- Afaceri (MACIP);
sută sunt deținători de titluri științifice și du-se la peste 10 mii în ultimii ani. y Centrul de Dezvoltare Economică și
didactice.
Activitatea didactică este organizată prin Afaceri Publice (CDEAP);
Procesul de învățământ este gestionat de învățământ cu frecvență și învățământ cu y Centrul de Instruire Contabilă (CIC);
prim-prorectorul cu activitate didactică, frecvență redusă, fiind realizată la 6 facul-
profesor universitar, Ala Cotelnic. tăți de profil, Școala Masterală de Excelen- y Centrul de Instruire Lingvistică (CIL);
ță în Economie și Business, Școala Docto-
Procesul instructiv-educativ include patru rală a ASEM și Școala Doctorală în Drept, y Centrul de Studii și Integrare
module curriculare: general, socio-uma- Științe Politice și Administrative. Europeană (CSIE);
nist, fundamental și de specialitate, care y Centrul de Consultanță Analiză
întrunesc atât cursuri obligatorii, cât și În premieră, în Republica Moldova, în Financiară și Bugetară (CCAFB);
cursuri opționale, fiind cuantificate cu cadrul ASEM, au fost instituite structuri
credite academice. Procesul respectiv îi speciale menite să organizeze formarea y Centrul de Ghidare în Carieră (CGC);
asigură fiecărui student posibilitatea să continuă a celor dornici să-și dezvolte y Școala Superioară de Turism și
se formeze ca specialist și să opteze pen- cunoștințele, să-și sporească calificarea Servicii Hoteliere (ȘSTSH).
tru un traseu individual. Ciclul universi- și gradul de studii. Datorită colaborării cu
tar în ASEM a devenit deschis și flexibil, instituții importante din străinătate, par- Întregul proces de învățământ decurge
stimulând opțiunea și responsabilitatea ticipând la diverse proiecte internaționa- în concordanță cu Codul Educației și Re-
studentului. le, ASEM a creat câteva centre, în cadrul gulamentul de organizare a studiilor în
cărora se acordă o importanță deosebită învățământul superior în baza Sistemului
Din momentul fondării, Academia și-a formării continue: Național de Credite de Studiu.
început activitatea cu un contingent de
7